Regulamin rekrutacji uczestników projektu w ramach projektu „Rozwój kompetencji zawodowych
i osobistych uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół nr 1 w Sanoku na stażach zagranicznych
w przedsiębiorstwach UE” nr 2020-1-PL01-KA116-079872 , w ramach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Zespół Szkół nr 1 w Sanoku
§1
Definicje
Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o
- „biurze projektu” – należy przez to rozumieć siedzibę szkoły Zespół Szkół nr 1 w Sanoku,
Sobieskiego 23, 38-500 Sanok; - „Komisji Rekrutacyjnej” należy przez to rozumieć zespół, którego zadaniem jest rekrutacja uczestników/uczestniczek do projektu;
- okresie realizacji projektu – rozpoczęcie projektu 01/09/2020, zakończenie projektu 31/08/2022;
- „Projekcie” oznacza to Projekt „Rozwój kompetencji zawodowych
i osobistych uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół nr 1 w Sanoku na stażach zagranicznych
w przedsiębiorstwach UE” nr 2020-1-PL01-KA116-079872, w ramach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe; - „realizatorze” - należy przez to rozumieć Zespół Szkół nr 1 w Sanoku.
§2
Zakres wsparcia
- Regulamin określa proces rekrutacji uczestniczek i uczestników do Projektu w ramach zadania realizowanego przez Zespół Szkół nr 1 w Sanoku.
- Działanie skierowane jest do uczennic i uczniów oraz nauczycielek i nauczycieli Zespołu Szkół nr 1
w Sanoku. - Udział w Projekcie jest bezpłatny, koszty związane z realizacją form wsparcia, współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej.
- W ramach projektu realizowane będą następujące formy wsparcia:
- przygotowanie językowe dla uczniów – 20 godzin dla każdego zawodu;
- przygotowanie pedagogiczne dla uczniów – 15 godzin dla każdej grupy;
- przygotowanie kulturowe dla uczniów – 10 godzin dla każdej grupy;
- miesięczny staż dla uczniów każdego zawodu nauczanego w ZS nr 1 (technik ekonomista, technik logistyk, technik hotelarstwa, technik żywienia i usług gastronomicznych);
- 40-godzinny staż w przedsiębiorstwach (job shadowing) dla nauczycieli przedmiotów zawodowych.
- Formy wsparcia, o których mowa w ust. 4 będą się odbywać na podstawie szczegółowego harmonogramu umieszczonego na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej szkoły.
- Realizator zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach prawo do zmiany ustalonego harmonogramu.
§3
Uczestniczki i uczestnicy projektu
- W projekcie uczestniczyć mogą uczennice i uczniowie szkoły oraz nauczyciele Zespół Szkół nr 1 w Sanoku, którzy złożyli formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi załącznikami i zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie przez Komisję Rekrutacyjną.
- Uczestniczki i uczestnicy projektu zostaną wybrane/-ni na podstawie złożonych formularzy zgłoszeniowych.
- Przy wyborze uczennic i uczniów do projektu Komisja Rekrutacyjna kierować będzie się, oprócz wymogów określonych w ust.1, następującymi preferencjami dla poszczególnych działań:
- uczeń konkretnego kierunku/zawodu/klasy,
- średnia ocen z przedmiotów zawodowych,
- średnia ocen z j. angielskiego i j. angielskiego zawodowego oraz opinia nauczyciela z języka angielskiego o sprawności komunikacyjnej kandydata,
- opinia nauczyciela wychowawcy,
- opinia pedagoga szkolnego.
Szczegółową ilość punktów za poszczególne kryteria przedstawia poniższa tabela:
Lp. |
KRYTERIUM |
ILOŚĆ PUNKTÓW |
PODSTAWA OCENY |
1. |
Średnia ocen z przedmiotów zawodowych |
Od 1 do 6 pkt |
Dziennik szkolny/średnia za ostatni semestr |
2. |
Średnia ocen z j.angielskiego i j. angielskiego zawodowego |
Od 1 do 6 pkt |
Dziennik szkolny/średnia za ostatni semestr |
3. |
Opinia nauczyciela |
Od 1 do 5 pkt |
Protokół oceny |
4. |
Opinia nauczyciela wychowawcy |
Od 1 do 5 pkt |
Protokół oceny |
- Przy wyborze nauczycieli do projektu Komisja Rekrutacyjna kierować będzie się, oprócz wymogów określonych w ust.1, następującymi preferencjami dla poszczególnych działań:
- Nauczane przedmioty w zawodzie/zawodach:
- Poziom języka angielskiego.
- Informacja o powodach oraz motywacji udziału w projekcie.
- Propozycja działań, które wdrożą wiedzą uzyskaną podczas job shadowing do praktyki szkolnej
i wpłyną na poprawę jakości pracy szkoły.
Kryterium |
Ilość uzyskanych punktów |
Nauczane przedmioty w zawodzie/zawodach |
0-4 |
Poziom języka angielskiego. |
0-6 |
Informacja o powodach oraz motywacji udziału w projekcie. |
0-4 |
Propozycja działań, które wdrożą wiedzą uzyskaną podczas job shadowing do praktyki szkolnej i wpłyną na poprawę jakości pracy szkoły. |
0-4 |
Maksymalna ilość punktów |
18 |
- Osoby, które z powodu braku miejsc nie zostały zakwalifikowane do udziału w Projekcie, zostają umieszczone na liście rezerwowej. W razie skreślenia uczestnika / uczestniczki z listy, na jego miejsce zostaje zakwalifikowany uczeń/ uczennica z listy rezerwowej według uzyskanej ilości punktów.
- W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej osób takiej samej liczby punktów o kolejności na liście rankingowej rozstrzygają:
- kolejność zgłoszeń,
- poziom motywacji – ankieta rekrutacyjna,
- test wiedzy z przedmiotów zawodowych (uczeń).
§4
Proces rekrutacji
- Rekrutacja prowadzona jest w sposób bezstronny, z poszanowaniem zasady równości płci.
- Rekrutacja do projektu przeprowadzana będzie cyklicznie, osobno dla każdej grupy, w okresie trwania projektu.
- Informacje o terminie rekrutacji dostępne będą na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły, na stronie internetowej szkoły, przekazywane będą w formie ustnej przez wychowawców klas oraz koordynatora projektu. Zostaną również przekazane rodzicom uczniów podczas wywiadówek lub za pomocą e-dziennika.
- Uczniowie ubiegający się o uczestnictwo w projekcie składają formularz zgłoszeniowy (wzór załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu) wraz z wymaganymi załącznikami, o których mowa w formularzu, do koordynatora / koordynatorki (w biurze projektu).
- W przypadku uchybień formalnych wymagań rekrutacji kandydat / kandydatka może zostać poproszony bezpośrednio lub drogą mailową, przez e-dziennik, telefoniczną lub pisemnie
o uzupełnienie braków dokumentacji w ciągu trzech dni roboczych. - Zgłoszenia, które wpłyną po terminie lub będą miały braki formalne, które nie zostały uzupełnione w ciągu 3 dni roboczych od wezwania do uzupełnienia nie będą rozpatrywane.
- Dane zawarte w formularzu weryfikuje pod względem formalnym osoba odpowiedzialna za rekrutację.
- O zakwalifikowaniu uczestników/uczestniczek do projektu decyduje Komisja Rekrutacyjna na podstawie niniejszego regulaminu.
- W przypadku nie zrekrutowania planowanej liczby uczestników/uczestniczek termin rekrutacji może ulec wydłużeniu.
- Komisja ustala listy osób zakwalifikowanych do projektu oraz listy osób rezerwowych. Następnie Komisja, za pośrednictwem koordynatorki/koordynatora powiadamia uczniów i uczennice o zakwalifikowaniu do uczestnictwa w projekcie.
- W terminie 14 dni od ogłoszenia wyników rekrutacji uczestnikowi przysługuje prawo odwołania. Należy je złożyć na piśmie u koordynatora projektu.
- Uczeń/uczennica zakwalifikowany/-na do udziału w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:
- na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia lub wniosek koordynatora uzasadniony rażącym naruszaniem zasad uczestnictwa w zajęciach,
- w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 40% zajęć z przygotowania językowego pedagogicznego lub kulturowego,
- samodzielnej rezygnacji uczestnika/uczestniczki,
Jednocześnie w ww. przypadkach realizator zastrzega sobie możliwość dochodzenia od Uczestnika/Uczestniczki zwrotu materiałów, które otrzymał do celów jego realizacji.
- Udział danego/ej ucznia/uczennicy w Projekcie może ustać również w przypadku:
- skreślenia z listy uczniów danej szkoły,
- przyczyn losowych (np. długotrwała choroba).
- Nauczyciel zakwalifikowany do udziału w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku samodzielnej rezygnacji uczestnika/uczestniczki.
- Skreślenia uczestnika/uczestniczki z listy w przypadkach, o których mowa w ustępie 12, 13 i 14 dokonuje koordynator wpisując równocześnie na listę uczestniczek i uczestników (o ile jest to uzasadnione merytorycznie i możliwe na danym etapie realizacji) osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonej z listy. W przypadku braku takiej możliwości przeprowadzana jest rekrutacja uzupełniająca.
- Formularz zgłoszeniowy oraz pozostałe dokumenty dostępne są u koordynatora projektu.
§5
Postanowienia końcowe
- Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem 01.09.2020 r.
- Uczestniczka/uczestnik projektu ma obowiązek wypełniania ankiet ewaluacyjnych i uczestnictwa w zajęciach w wyznaczonych terminach.
- Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez koordynatora/ koordynatorkę projektu.
Przygotowała: dyr. Renata Gromek